לדברי רפי קירשנבוים מנכ”ל E.T solar ישראל, הוכנסו לפאנלים שיפורים המאפשרים להתקינם בקרבה לים מבלי שהמליחות תזרז את שחיקת התפוקה. היכולת להפעיל מערכות על מישור החוף מאפשרת לחסוך את האנרגיה הדרושה להעברת חשמל משדות גדולים למרכזי אוכלוסייה. בנוסף התוצאות הטובות הביאו להארכת תקופת האחריות על טיב הציוד לעשר שנים.

קונצרן E.T solar העוסק ביצור ופיתוח של ציוד וולטאי, ערך מבחן עמידות לפאנלים בתנאי אקלים קיצוניים של מחזורי חום, קור, רטיבות ומליחות. לפי ניסויים אלו שופר מבנה הפאנל בכדי להקטין את ירידת התפוקה ב-35% כתוצאה מתנאי מזג האוויר, לעומת פאנלים של יצרנים מובילים אחרים מהעולם, וכן לאפשר את התקנת הפאנלים בקרבה לים. כמות המחזורים בה נבדקו הפאנלים הינה כפולה ממה שנדרש בתקן האירופאי (400 מחזורי חימום ל-85 מעלות וקירור למינוס 40 מעלות צלסיוס, ו-20 מחזורי הקפאה לחה בטמפרטורה של מינוס 40 מעלות). בדיקות נוספות שנערכו לפאנלים המשופרים, הניבו תוצאות טובות משמעותית ממוצרים מקבילים של חברות מובילות אחרות, בנושא של הצהבת הציפוי מעל התאים הסולאריים (EVA) ובנושא חדירת מים ולחות לתוך הפאנלים.

כתוצאה מההישג קונצרן E.T solar הודיע על הארכת תקופת האחריות על טיב הייצור של מוצרי החברה לעשר שנים, במקום חמש שנים כמקובל בענף, זאת בנוסף לאחריות על קצב ירידת התפוקה של הפאנלים. לדברי רפי קירשנבוים, מנכ”ל E.T solar ישראל, אנו שמחים שמוצרינו משפרים את ביצועיהם ומאפשרים לחברה לתת אחריות ארוכה יותר. בבדיקה של מגזין “Photon” לטיב האחריות שמעניקים 106 יצרני פאנלים מסביב לעולם, האחריות שלנו נבחרה כטובה ביותר לפאנל סיני והרביעית בטיבה בעולם.

קירשנבוים מוסיף שבחברה לוקחים ברצינות רבה את ההשקעה הגבוהה של הלקוח במוצר האמור לעבוד בצורה אופטימאלית במשך 25 שנה. ללא ספק קיים סיכון ללקוח שאסור להתייחס אליו בקלות ראש. ET Solar מובילה את תחום הורדת הסיכונים בענף בשלושה תחומים: הקטנת ירידת התפוקה לאורך זמן, אחריות מעולה וקלה להפעלה ללא עלויות נסתרות ללקוח, וביטוח אחריות כך שבנוסף לאחריות מטעם E.T solar כל פאנל מבוטח בביטוח נוסף, של עשר חברות ביטוח שערבות אחת לשניה ומגבירות את הסיכוי לשרידות הביטוח והאחריות לאורך השנים.

לדברי קירשנבוים, קיים בלבול בענף בין אחריות לביטוח אחריות. על דרך ההקצנה, כל חברה יכולה לתת אחריות, השאלה אם היא תוכל לפצות את הלקוחות כאשר תהיה תקלה. במצב כזה יתכנו בין השאר כמה בעיות – כמו שהחברה כבר אינה קיימת (צריך לזכור שמדובר על 25 שנים של אחריות) או שנמכרה לחברה אחרת שאינה פעילה יותר או שהבעיה נרחבת ומדובר בסכומי פיצוי גדולים ביותר שיכולים למוטט את החברות בתחום. מסיבה זו יש צורך בביטוח על האחריות.

על חוסר ההבנה והבלבול בנושא מעידות דרישות של לקוחות לתעודת אחריות מהמפיץ הישראלי של פאנלים, במקום תעודת האחריות ותעודת ביטוח של היצרן. כל מפיץ ישראלי חייב להתבסס על תעודת האחריות והביטוח של היצרן, כי אחרת הוא יתמוטט כאשר תהיה תביעת אחריות משמעותית. בחלק מהמקרים מדובר במפיצים ישראלים שהרווח השנתי שלהם הינו כמה מיליוני דולרים – סכום זניח כאשר מדובר במערכות סולאריות. לכן הציפייה שתעודת האחריות מהמפיץ המקומי תפתור את הבעיה, הינה כמו לפתור התקפת לב עם אקמול – זה אמנם מרגיע, אבל חסר כל משמעות ברגע המבחן. לכן חשוב ביותר לבדוק את נושא הכיסוי הביטוחי מעבר לכתב האחריות עצמו, בכל קניה של מערכות שאמורות לשמש 25 שנה.

קונצרן E.T solar ערך מבחן עמידות לפאנלים בתנאי אקלים קיצוניים