מעבר לניסיונות לייצר חשמל סולארי במערכות סולאריות ביתיות ובתחונות כוח סולאריות, יש ביקוש הולך וגובר לאפליקציות רבות שפועלות על ידי אנרגית השמש ולא זקוקות למקור מתח או לסוללות שנרכשו לטובת האפליקציה. שימוש במכונית סולארית, מוריד את התלות בנפט כמקור הדלק של המכונית וכמובן מוריד את רמת הזיהום באוויר.

יש להבדיל בין שני סוגים של מכוניות סולאריות, מכונית סולארית המונעת מאנרגיית השמש באופן ישיר ומכונית סולארית המונעת מכוח אנרגיה סולארית באופן עקיף, כמומר על ידי תחנת עגינה סולארית.

מכונית סולארית שמונעת בכוח ישיר היא אותה מכונית שאנו רואים בתמונות מתערוכות של טכנולוגיה ומפנטזים על היום שנראה אותה בכבישים. מכונית שכזו מרוצפת בחלקה העליון בפאנלים סולאריים מסוגים שונים בזוויות שונות ועל ידי שימוש בטכנולוגיות שונות, גם ישראליות. אנרגיית השמש נקלטת הגג המכונית והופכת ישר לאנרגיה לשימוש מיידי של המכונית. בעת חנייה או עצירה, המכונית ממשיכה לאגור את אנרגית השמש, אותה אנרגיה שתשמש אותה לנסיעה מאוחר יותר.

מכונית סולארית בכוח עקיף היא מכונית של מרוצפת בפאנלים סולאריים, אלא ניזונה מקור מתח קבוע כמו תחנת דלק, שבה היא נטענת בחשמל סולארי. “תחנת הדלק” היא בעצם מערכת סולארית קטנה שאוגרת את החשמל במצברים יעודיים שלאחר מכן יטעינו את המכונית הסולארית בחשמל סולארי ירוק ונקי. תחנות טעינה שכאלו, הן חלק מהמיזם של המכונית החשמלית עתיד לקום בארץ. ייתכנו גם מערכות סולאריות ביתיות שיקומו של מנת לטעות רכבים בחשמל סולארי, כלומר בעל גג סולארי פרטי יקים תחנת טעינה לרכבים חשמליים במקום לחבר את המערכת הסולארית לרשת החשמל הארצית.

מכונית סולארית היא רק אפליקציה אחת לחשמל סולארי בנוסף לעגלות סולאריות לאירועים, קורקינטים חשמליים שצורכים מעט חשמל ומתאימים לטעינה ממקורות אנרגיה מתחדשת, גנראטורים סולאריים, מערכות תאורה והגברה שפועלים על טהרת האנרגיה הסולארית ועוד.

על מנת להינות מהיתרונות של מכונית סולארית ושל אפליקציות סולאריות אחרות יש שני מרכיבים שחייבים למשוך קדימה, הפרט והכלל. הפרט, האזרח הקטן, חייב לבקש, לשאול, להפגין, לרצות ולנסות את התחום על כל מרכיביו. הכלל, ממשלה, מועצה איזורית, חברה כלכלית, יזמים ועוד חייבים לשנות גישה ולקדם את התחום הסולארי לרווחת כולם.